اگر خیلی طرفدار محصولات شیمیایی نیستید و ترجیح می دهید از روغن های طبیعی استفاده کنید، حتماً از خواص شگفت انگیز روغن نارگیل برای سلامتی و زیبایی شنیده اید.

حقیقت این است که روغن نارگیل یکی از محبوب ترین روغن های طبیعی برای درمان مشکلات مو و پوست است. روغن نارگیل برای محافظت از پوست و مو، کاهش وزن، درمان عفونت قارچی، بهبود هضم غذا و بهبود ایمنی بدن در برابر عفونت‌ ها و بیماری‌ ها بسیار موثر است.

روغن نارگیل بیشتر از هر موردی، موثر بر کاهش وزن یا افزایش میزان متابولیسم، کاهش اشتها و ولع خوردن و تبدیل آن به انرژی است.

به طور کلی، با توجه به تمام این ویژگی ها، برای کاهش وزن بسیار مفید است.

اسیدهای چرب متوسط ​​زنجیره ای موجود در روغن نارگیل (اسید اسکوریک، اسید کاپریلیک و اسید لوریک) به طور مستقیم در کبد تجزیه و تبدیل به انرژی قابل استفاده می شوند.

علاوه بر این، کتون هایی که در طول این فرآیند تبدیل و آزاد می شوند، متابولیسم بدن را افزایش می دهند و باعث می شوند که حتی در یک حالت منفعل(بدون فعالیت بدنی)، به سوختن چربی بیشتری کمک کنند.

 

ارزش غذایی روغن نارگیل در هر ۱۰۰ گرم

کالری: ۸۶۲ کیلوکالری

چربی: ۱۰۰ گرم

چربی اشباع: ۸۶.۵ گرم

ویتامین ای: ۰.۰۹ میلی گرم

ویتامین کا: ۰.۵ میکروگرم

ویتامین ب ۴: ۰.۰۳ میلی گرم

آهن: ۰.۰۴ میلی گرم

کلسترول: ۰

ویژگیها :

روغن نارگیل روغنی خوراکی است که از میوه نارگیل به دست می‌آید.روغن نارگیل یک چربی جامد سفید رنگ است که در دمای اتاق گرمتر حدود 25 درجه سانتیگراد ذوب می شود، در آب و هوای گرمتر در ماه های تابستان این روغن مایع شفاف و رقیق است. به عنوان روغن غذایی و در کاربردهای صنعتی برای تولید مواد آرایشی و شوینده استفاده می شود.

روغن نارگیل در سبک کتوژنیک :

روغن نارگیل کاملاً کتو دوست است. از آنجایی که چربی خالص است، می تواند به شما کمک کند تا نیازهای افزایش یافته چربی خود را بدون افزودن کربوهیدرات به رژیم غذایی خود برآورده کنید. روغن نارگیل همچنین حاوی چربی های اشباع شده است که بیشتر آنها تری گلیسیرید با زنجیره متوسط (MCTs) هستند، نوعی چربی که ممکن است باعث افزایش چربی سوزی شود.

با این حال، اگر کتو را برای کاهش وزن انجام می دهید، باید مصرف روغن نارگیل خود را محدود کنید. این یک غذای بسیار پر کالری است و در هر 1 قاشق غذاخوری 120 کالری دارد.حتی در رژیم کتو، اگر کالری بیشتری نسبت به کالری که می سوزانید بخورید، وزن کم نمی کنید. همچنین، اگر رژیم کتو به سبک مدیترانه ای دارید، بیشتر روی چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع مانند آووکادو، آجیل و دانه ها تمرکز کنید. به طور کلی، مصرف متوسط این روغن.

نحوه نگهداری :

خبر خوب این است که روغن نارگیل به طور طبیعی ماندگاری طولانی دارد: حدود دو سال. اگر دقیقاً به خاطر ندارید آخرین شیشه روغن نارگیل را چه زمانی خریدید، نگران نباشید. اکثر شیشه‌های روغن نارگیل کاوباما دارای برچسب تاریخ «بهترین تاریخ مصرف» هستند، بنابراین می‌دانید تا چه زمانی آن را استفاده کنید.

خبر خوب دیگر - یا بد، بسته به نوع نگاه شما - این است که واقعاً هیچ ترفند خاصی برای نگهداری صحیح روغن نارگیل وجود ندارد. فقط باید آن را در دمای اتاق در یک ظرف دربسته و کاملاً هوابند نگه دارید. به این دلیل که اکسیژن روغن نارگیل را سریعتر از حرارت تجزیه می کند.