0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
انواع نوشیدنی های گرم : چای و دمنوش چی بخریم؟

تو تاریخ معاصر، رابطه ما ایرانی‌ها با چای و دمنوش به مراتب بهتر از رابطه‌مان با قهوه و مشتقات اون بوده و هست. توی محل کار برای کارمندان چای میاریم تا خستگی‌شان را به در کنند؛ بعد از کار که به خونه می‌رسیم چای می خوریم تا به قول معروف حالمان جا بیاید؛ توی دفتر جلوی مهمان های مهم، جعبه تی بگ های چای و دمنوش را باز می کنیم تا خودشان انتخاب کنند و به دلیل خواص مختلف مثل لاغری و بیماری و ... دمنوش های مختلفی دم می کنیم. به همین بهانه این مطلب را برای راهنمایی در انتخاب و سفارش  چای و دمنوش آماده کرده‌ایم...

چای خوب چه ویژگی‌ هایی دارد؟

با کمی گشتن در اینترنت و بین سخنان متخصصان علوم تغذیه لیستی از ویژگی های چای مرغوب پیدا می کنیم که بعضی‌ها آن‌ها جالب و گهگاه خلاف باور عموم است.

در این لیست آمده که چای پاکتی بهتر از چای کیسه ایست. علاوه بر این چای مرغوب پس از دم کشیدن، برگ هایی مسطح، مشخص و دارای عطر و طعم ناب چای است.

توجه کنید که عطر و مزه ناب چای اندکی تلخ و گس است.

چای تهیه شده از برگ های بالایی بوته چایی درجه 1 محسوب می شود. این برگ ها نرمی و لطافت بیشتر و طعم و عطر شدید تری دارند.

همچنین بهتر است برای خرید چای، سراغ برندهای معتبر و معروف رفت و هرگز چای فله‌ای خریداری نکرد. چون این نوع چای‌های فله‌ای کارشناسی نشده‌اند و اغلب هم در شرایط غیربهداشتی نگهداری و حمل می‌شوند.

در نهایت این را هم بگوییم که چای کله‌مورچه‌ای و باروتی، چای درجه 3 است و کیفیت و ارزش تغذیه‌ای چندانی ندارد.

تهیه آنلاین انواع چای دمنوش و قهوه از سوپر مارکت آنلاین کوکوناد

ویژگی های یک دمنوش گیاهی خوب

قبل از هرچیزی بگویم که دمنوش با جوشانده گیاهی فرق دارد. دمنوش چیست؟ پودر ادویه، میوه، برگ، ساقه یا ریشه گیاه خشک شده و گاهاً کوبیده شده که در آب جوش به مدت 15 الی 20 دقیقه در ظرف بسته دم می کشد.

از طرف دیگر، اگر گیاه را مستقیم در آب سرد یا گرم ریخته و آن را به دمای نقطه جوش برسانید و در آن حالت نگهش دارید، جوشانده گیاهی به دست می آید. جوشانده نسبت به دمنوش خواص، عطر و طعم بیشتری دارد.

برخی تحقیقات نشان داده است‌ جوشانده  بعضی گیاهان به دلیل تاثیر شدید بر برخی ارگان‌های مختلف بدن، عوارض ناگواری به دنبال دارد و می‌تواند به مسمومیت جدی منجر شود. در نتیجه مصرف متعادل و روزانه دمنوش ها بیشتر از مصرف جوشانده توصیه می شود.

دمنوش ها برای رفع ناراحتی های زندگی روزمره، آرامش اعصاب، عدم استرس و اضطراب، خواص درمانی یا حتی جایگزین سالم چای و قهوه استفاده می شوند.

نوشیدنی حاصل از برگ گل گاو زبان، گل ختمی، به‌لیمو، سنبل‌الطیب یا چای میوه‌ای، هم نوعی دمنوش است. بسیاری از متخصصان و درمانگران طب سنتی ایران، نوشیدن روزانه دمنوش یا چای را بهترین و ساده‌ترین راه تسکین دردهای عمومی بدن و پیشگیری‌ از بیماری‌ها می‌دانند.

از ویژگی های یک دمنوش گیاهی خوب می توان به تازگی، عدم وجود مواد نگهدارنده در آن، بسته بندی بهداشتی و مناسب و کیسه ای بودن اشاره کرد.

همچنین برای اطمینان از عدم وجود گرد و غبار، خاک یا مواد شیمیایی روی سطح دمنوش، آن را قبل از دم کردن با آب ولرم شست و شو دهید.

نکته مهم: اکثر دمنوش ها به جز چای ترش، میوه‌های استوایی یا دمنوش آلبالو که قرمز پررنگ اند، عطر، طعم و رنگ ملایم دارند. اگر پس از دم کردن دمنوش با رنگ یا عطر شدید مواجه شدید به شیمیایی و غیر طبیعی بودن آن محصول مشکوک شوید.

سفارش و خرید آنلاین دمنوش گیاهی