0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
این 6 خوراکی را دوران بارداری فراموش کنید.

تقریبا همه ما اهمیت تغذیه و رژیم غذایی در دوران بارداری بانوان را می دانیم که با احتیاط خوراکی های این دوران را انتخاب می کنیم. عده‌ی زیادی از افراد هم باید ها و نباید های تغذیه ای این دوران را می دانند، اما عده ای هم ممکن است با یک اشتباه به شدت پشیمان شوند.

پس با توجه به حساسیت بالای این دوران، این مطلب را برای این دسته از پدر و مادر های آینده آماده کرده ایم.

از خوردن این 10 مورد در دوران بارداری پرهیز کنید:

1.     قهوه

مصرف زیاد قهوه در سه ماهه اول بارداری می تواند موجب سقط جنین شود. علاوه بر این نوشیدن قهوه با کاهش جریان خون در عروق، موجب نارسایی خونی در جنین می شود.

همچنین کافئین می تواند موجب کاهش جذب آهن در بدن مادر شود که برای رشد جنین بسیار مهم است. بنابراین به شدت توصیه می شود که مادر مصرف قهوه را متوقف کند یا در صورت عدم امکان توقف، به حداقل برساند.

2.   چای سرد

درصد کافئین این نوشیدنی نیز بالاست و به همان دلایلی که قهوه برای مادر مضر است، این نوشیدنی هم باید از رژیم غذایی مادر حذف شود.

3.الکل

الکل می توانید موجب اختلال در رشد ذهنی و جسمی کودک شود. همچنین کودکان متولد شده از مادران الکی، شدیداً مستعد دچار شدن به مشکلات تکلم، یادگیری، تمرکز، زبان و بیش فعالی اند.

4.  آبمیوه و شیر غیرپاستوریزه

محصولات غیرپاستوریزه ممکن است از لحاظ باکتریایی آلوده باشند و آلودگی باکتریایی می تواند موجب آسیب به شبکه عصبی جنین بشود.

5.  نوشابه

علاوه بر کافئین موجود در نوشابه که آن را مانند قهوه و چای، برای مادران باردار ممنوعه می کند، دیگر ترکیبات شیمیایی آن نیز می تواند وجب زایمان زودرس شود.

باید اشاره کنیم که به دلیل ساخارین بیشتر، میزان ریسک مصرف نوشابه رژیمی از ریسک نوع عادی آن نیز بیشتر است.

6.   نوشیدنی های رژیمی

انواع نوشیدنی های گازدار نیز دارای کافئین هستند و می توانند موجب آسیب به فرزند مادران باردار شوند.

به عنوان نکته تکمیلی به یاد داشته باشید ماهی‌هایی که در بدن خود ذخیره جیوه دارند، گوشت جگر، تخم مرغ عسلی یا نگهداری شده در محیط گرم، خمیر پخته نشده کیک و شیرینی هم می توانند برای جنین خطرساز باشند. پس از مصرف آن ها پرهیز کنید.