0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
خواص کره نارگیل و تفاوت آن با روغن نارگیل

اما آیا تا به حال در مورد کره نارگیل چیزی شنیده اید؟

همانطور که از بادام زمینی برای تهیه کره بادام زمینی استفاده می شود، کره نارگیل نیز نوعی کره است که با استفاده از گوشت هسته نارگیل تهیه می شود. کره نارگیل بر اساس فواید بی شماری که برای سلامتی و زیبایی در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد، به عنوان یک ابر غذا شناخته می شود. البته کره نارگیل مانند سایر انواع کره خامه ای نیست و گاهی بافت آن با توجه به دما تغییر می کند.

این محصول اغلب با روغن نارگیل اشتباه گرفته می شود. اما روغن نارگیل مایع است و بیشتر به عنوان جایگزینی برای سایر روغن های پخت و پز استفاده می شود. کره نارگیل یک چاشنی است و می توان آن را به عنوان اسپری روی غذا اعمال کرد یا به عنوان یک ماده در دستور العمل های دیگر گنجانید.

فرآیند رایج تولید کره نارگیل در سریلانکا با جمع آوری هسته آن در زمان رسیدن و تقسیم آن از وسط شروع می شود. سپس این نارگیل ها زیر آفتاب یا روی اجاق خشک می شوند. سپس روغن را از کوپرا که به صورت تکه های بسیار کوچک است استخراج می کنند و خمیر خوبی به جا می گذارند. این خمیر سپس تحت فشار هیدرولیک قرار می گیرد و از آن روغن بیشتری استخراج می شود. پس از فیلتر شدن روغن، کره نارگیل خوراکی باقی می ماند.

کره نارگیل

فواید کره نارگیل

احتمالاً در مورد فواید بسیاری از روغن نارگیل شنیده اید، و کره نارگیل تمام این فواید و بیشتر را دارد. به این دلیل که کره نارگیل حاوی تمام قسمت های نارگیل از جمله آب، گوشت و روغن است.

کاربردهای آشپزی کره نارگیل

اگرچه کره نارگیل یک ماده غذایی است که برای بازار تازگی دارد، اما در حال حاضر آیتمی محبوب و مورد علاقه علاقه مندان به غذا در سراسر جهان است. در نتیجه، در بسیاری از دستور العمل ها استفاده شده است.

کره نارگیل با نوشیدنی های داغ

کره نارگیل یک تقویت کننده طعم است که می تواند در نوشیدنی داغ روزانه خود برای افزودن طعم و مزه استفاده شود. یک قاشق چای‌خوری کره نارگیل را می‌توان قبل از ریختن قهوه، چای یا شکلات داغ به یک لیوان خالی نیز اضافه کرد. این کره نارگیل پس از هم زدن یکنواخت، طعم بیشتری به نوشیدنی می‌افزاید و بدون استفاده از لبنیات، نوشیدنی را خامه‌ای می‌کند. این یک انتخاب سالم است زیرا کره نارگیل برخلاف افزودنی های لبنی حاوی هیچ چربی نیست.

کره نارگیل به عنوان اسپرید

کره نارگیل را می توان به عنوان یک اسپری خوشمزه روی بسیاری از محصولات پخته استفاده کرد. درست مانند کره لبنیات، می توان آن را روی کلوچه، نان تست یا دیگر انواع نان پخته استفاده کرد. تکه های نارگیل کوچک آن را شبیه به فراستینگ می کند. اگر به آجیل حساسیت دارید، این را به عنوان یک جایگزین عالی برای کره بادام زمینی در نظر بگیرید. به غیر از محصولات پخته شده، کره نارگیل را نیز می توان روی میوه ها ریخت. برای هر کسی که با این روش راحت نیست، می توان کره را ذوب کرد و از شکل مایع آن برای فرو بردن میوه ها استفاده کرد. در واقع از هر دو طریق می توان از آن لذت برد.

کره نارگیل را به اسموتی ها اضافه کنید!

کره نارگیل همچنین می تواند برای ایجاد بافتی ضخیم تر و خامه ای به اسموتی ها و افزایش چربی های سالم، فیبر و مواد معدنی موجود در آن ها استفاده شود. اضافه کردن یک یا دو قاشق غذاخوری کره نارگیل به اسموتی مورد علاقه شما این کار را انجام می دهد. همچنین می توان آن را به فرنی و اوت میل های جوپرک اضافه کرد. این کار، یک حرکت سالم است زیرا باعث افزایش چربی های سالم در وعده غذایی می شود.

فواید کره نارگیل

کاربردهای کره نارگیل در صنعت زیبایی

ارزش غذایی کره نارگیل اهداف زیادی دارد. زیبایی شخصی نیز یکی از جنبه های پشتیبانی شده آن است. اکثر متخصصان زیبایی پیشنهاد می کنند که کره نارگیل را به صورت موضعی روی پوست و مو به روش های مختلف بمالید.

یک مرطوب کننده عالی برای پوست

کره نارگیل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی روی پوست بسیار موثر است. در واقع کره نارگیل خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و با رادیکال های آزاد برای حفظ جوانی پوست مبارزه می کند. ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در کره به سرعت جذب پوست می شود و به لایه های عمیق نفوذ می کند. این منبع غنی از تری گلیسیرید است. این اجزای اسید چرب در کنار هم قرار می گیرند و مانعی ایجاد می کنند که رطوبت را مسدود می کند. در نتیجه، کره نارگیل یک ماده پرکاربرد در تولید بسیاری از صابون‌ها، کره بدن و مرطوب‌کننده‌ها است.

فواید کره نارگیل برای سلامتی

از قسمت های مختلفی از نارگیل برای تولید محصولات مختلف بر پایه نارگیل استفاده می شود که اهداف زیادی را انجام می دهند. همه این محصولات تحت تاثیر ارزش غذایی میوه مادری خود هستند. کره نارگیل سرشار از فیبر و آهن است که هر دو از مواد ضروری برای عملکرد بدن هستند.

کره نارگیل در مقابل کلسترول

به گفته طرفداران نارگیل، کره نارگیل حاوی چربی اشباع شده است و این چربی، اسید لوریک است. اسید لوریک یک اسید چرب اشباع است که خواص زیادی از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​دارد و در واقع برای کاهش سطح کلسترول و حمایت از کاهش وزن شناخته شده است. مصرف مواد غذایی حاوی اسید لوریک می تواند کلسترول HDL (خوب) بدن را افزایش دهد. همچنین سطح کلسترول LDL (بد) را کاهش می دهد. بنابراین، می تواند از سلامت قلب نیز حمایت کند.

کره نارگیل به کاهش وزن کمک می کند

مصرف روزانه مقدار کمی کره نارگیل می تواند به کاهش وزن کمک کند. هر کسی که با این محصول آشنایی ندارد ممکن است ابتدا باورش برایش سخت باشد زیرا به نظر نمی رسد که خوردن چربی به کاهش وزن کمک خاصی کند. اما، کره نارگیل یک کره معمولی نیست. کره نارگیل منبع غنی از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​است. برخلاف اسیدهای چرب با زنجیره بلند، سوزاندن این چربی از تولید انرژی در داخل بدن پشتیبانی می کند و باعث افزایش متابولیسم می شود. در نتیجه مصرف کره نارگیل باعث افزایش کالری سوزی و سطح انرژی به طور همزمان می شود.

نارگیل غنی از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​(MCTs) است که به جای ذخیره شدن به عنوان چربی توسط بدن برای انرژی فوری استفاده می شود. MCT ها همچنین می توانند متابولیسم شما را افزایش دهند. یک مطالعه نشان داد که فقط یک یا دو قاشق غذاخوری MCT در روز میزان کالری سوزانده شده در شرکت کنندگان را تا پنج درصد یا تقریباً 120 کالری در روز افزایش می دهد.

علاوه بر این، مطالعات دیگر نشان می دهد که اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​به شما کمک می کند بعد از غذا احساس سیری و رضایت بیشتری داشته باشید، حتی در مقایسه با سایر انواع چربی. این باعث می شود که آن یک سرکوب کننده طبیعی اشتها باشد که احتمالاً می تواند به طور غیرمستقیم به کاهش وزن شما کمک کند.

کره نارگیل عملکرد ورزشی را افزایش می دهد

از آنجایی که اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​بلافاصله توسط بدن شما برای انرژی استفاده می شود، سوختی عالی و به راحتی در دسترس است. مطالعات نشان می دهد که MCT ها به همان سرعتی که گلوکز برای سوخت ورزش استفاده می شود، می تواند به افزایش استقامت شما در طول تمرین کمک کند.

از آنجایی که بدن بلافاصله از MCT ها به عنوان انرژی استفاده می کند، می تواند از این منبع نیز همانند ذخایر گلوکز و کتون استفاده کرده و استقامت و عملکرد کلی ورزشی را بهبود ببخشد!

تقویت ایمنی و مبارزه با ویروس ها

شیر مادر به نوزادش به عنوان بهترین تقویت کننده ایمنی شناخته می شود که از نوزاد در برابر بیماری ها محافظت می کند و از رشد قوی حمایت می کند. بنیاد HEAL، نارگیل را در رتبه دوم این فهرست قرار می دهد، زیرا توانایی های تقویت کننده سیستم ایمنی آن قوی است. طبق مطالعات انجام شده، 20 درصد شیر مادر را اسید لوریک تشکیل می دهد. کره نارگیل منبع غنی اسید لوریک است. اسید لوریک بیشتر به کره نارگیل کمک می کند تا با عفونت های ویروسی مانند آنفولانزا، سرماخوردگی و تبخال تناسلی مقابله کند. همچنین می تواند از بدن در برابر کلامیدیا، برونشیت و عفونت های قارچی نیز محافظت کند. پس از شیر انسان، نارگیل بهترین منبع بعدی اسید لوریک است.

کره نارگیل مملو از چربی های سالم است، بنابراین برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید. همچنین این وعده غذایی سالم سرشار از اسیدهای آمینه ضروری، کلسیم و منیزیم است.

کره نارگیل عملکرد مغز را تقویت می کند

تحقیقات نشان می‌دهد کتون‌های تولید شده در بدن شما با مصرف اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​می‌توانند به کاهش علائم آلزایمر و حتی تقویت عملکرد مغز کمک کنند. محققان بر این باورند که کتون‌ها منبع انرژی جایگزینی برای مغز در هنگام استفاده از منبع انرژی طبیعی خود، گلوکز، ایجاد می‌کنند. در بیماری آلزایمر، سلول های مغز برای استفاده از گلوکز برای انرژی تلاش می کنند که می تواند منجر به مرگ سلولی شود. بنابراین، ارائه سوخت جایگزین به آنها می‌تواند به طور بالقوه عملکرد سلول‌های مغز را کارآمدتر نگه دارد.

کره نارگیل

تفاوت کره نارگیل با روغن نارگیل

اکثر مردم هرگز نام کره نارگیل را نشنیده اند، چرا که استفاده از آن خیلی معمول نیست. اما به طور معمول همه در مورد روغن نارگیل شنیده اند.

تفاوت اصلی کره نارگیل و روغن نارگیل در این است که روغن نارگیل روغنی است که از نارگیل استخراج می شود در حالی که کره نارگیل از گوشت نارگیل تهیه می شود و شامل تکه های واقعی گوشت نارگیل است.

این ماده غذایی در حال محبوب شدن است، بنابراین برندهای بیشتری آن را درست می کنند.

کره نارگیل را چه گونه استفاده کنیم؟

آیا نمی دانید واقعاً چگونه از کره نارگیل استفاده کنید؟ در اینجا یک سری ایده های خوشمزه برای شما وجود دارد:

1. کره نارگیل را مستقیماً از شیشه بریزید و آن را بخورید. بله، آنقدر خوب است.

2. آن را ذوب کرده و روی سیب زمینی شیرین یا کدوی زمستانه بریزید. در این مورد به من اعتماد کنید

3. آن را به اسموتی های مختلف اضافه کنید. این یکی از کاربردهای مورد علاقه بسیاری از افراد برای کره نارگیل است.

4. آن را به جای کره واقعی روی نان تست بمالید و برای یک میان وعده رضایت بخش، مقداری کره بادام و یا کره بادام زمینی به آن اضافه کنید.

5. آن را روی توت های مارمالادی در یک کاسه بریزید تا یک دسر شگفت انگیز داشته باشید.

6. مقداری میگو یا مرغ را با آن تفت دهید و مقداری سس تند به آن اضافه کنید.

7. یک قاشق را به مقداری کاکائو اضافه کنید تا از خاصیت آنتی اکسیدانی فوق العاده ای بهره مند شوید.

8. از آن به جای کره لبنیات در پخت استفاده کنید تا چربی سالم‌تری داشته باشید (این باعث می‌شود محصولات پخته شده کمی خشک‌ شوند، بنابراین باید کمی بیشتر از یک ماده مرطوب مانند پوره میوه یا روغن اضافه کنید).

همه چیز درباره کره نارگیل

کره نارگیل چیست؟

کره نارگیل با مخلوط کردن گوشت نارگیل به دست می آید تا زمانی که بافت کره ای پیدا کند. این بدون لبنیات است، و آن را به یک جایگزین محبوب کره در جامعه Paleo تبدیل می کند.

با این حال، اگر نمی خواهید کره نارگیل خود را خودتان درست کنید، این کره به راحتی در اکثر فروشگاه های مواد غذایی سالم و آنلاین موجود است.

چگونه یک کره نارگیل با کیفیت بالا پیدا کنیم؟

کره نارگیل خریداری شده از فروشگاه را می توان به عنوان ماننا نارگیل و اسپری نارگیل نیز برچسب گذاری کرد - همه آنها یکسان هستند.

نکته کلیدی برای یافتن کره نارگیل باکیفیت این است که به دنبال کره ای باشید که به غیر از نارگیل یا شاید وانیل، هیچ ماده اضافی دیگری نداشته باشد. در حالت ایده آل، کره نارگیل باید خام و ارگانیک باشد، به این معنی که حداقل پردازش را پشت سر گذاشته است و نارگیل را با کره مخلوط می کند.

طرز تهیه کره نارگیل در خانه

درست کردن کره نارگیل خودتان در خانه آسان است. برای تهیه کره نارگیل در خانه تنها چیزی که نیاز دارید نارگیل خرد شده و غذاساز یا مخلوط کن پر سرعت است. بله، آماده سازی کره نارگیل در خانه به همین سادگی است. در واقع توصیه می‌کنیم برای رسیدن به بهترین و نرم‌ترین کره از مقدار ۱۲ اونس شروع کنید.

15 راه برای افزودن کره نارگیل به رژیم غذایی

کره نارگیل در انواع دستور العمل ها بسیار متنوع است. هر یک از این 15 ایده را امتحان کنید!

  • به عنوان تاپینگ روی نان تست: کره نارگیل را روی نان آرد بادام گرم به عنوان جایگزینی برای کره معمولی بمالید.
  • به عنوان دیپ میوه: میوه های تازه را با کره نارگیل گرم به عنوان جایگزینی سرو کنید.
  • مخلوط شده در اسموتی: با اضافه کردن یک عدد کره نارگیل به مخلوط کن، حالت خامه ای بیشتری به شیک ها و اسموتی ها اضافه کنید.
  • یخ زده روی خوراکی های پخته شده: کاپ کیک و کیک پالئو را با کره نارگیل فراست کنید (ابتدا صبر کنید تا خنک شوند تا کره نارگیل روی آن ها آب نشود).
  • به عنوان کرم قهوه استفاده کنید. به جای شیر، کمی کره نارگیل به قهوه خود اضافه کنید.
  • روی پنکیک: به جای کره معمولی روی پنکیک های پالئو کره نارگیل بمالید.
  • آن را با مربا یا پوره میوه مخلوط کنید: برای داشتن بافتی فوق العاده کره ای، یک قاشق غذاخوری کره نارگیل را به دستور مربای میوه مورد علاقه خود اضافه کنید.
  • روی کاری بریزید. برای افزودن بافتی غنی، یک یا دو قاشق غذاخوری کره نارگیل را به کاری های شور اضافه کنید.
  • اضافه کردن کره نارگیل به خرما: برای یک میان وعده یا دسر سریع و رضایت بخش، کره نارگیل را درون خرما بریزید.
  • در سس سالاد استفاده کنید: یک قاشق غذاخوری کره نارگیل را ذوب کرده و به سس سالادی که خودتان آماده می کنید، اضافه کنید تا بافت آن غلیظ شود.
  • به شکلات اضافه کنید. هنگامی که خودتان شکلات درست می کنید، کمتر از ½ روغن نارگیل برای کره نارگیل استفاده کنید تا بافت شکلاتی ضخیم تر و جویدنی داشته باشید. یا این فنجان های کره نارگیل نعناع شکلاتی تیره را امتحان کنید!
  • روی کدو و سیب زمینی شیرین بپاشید. سس را کنار بگذارید و فقط کمی کره نارگیل آب شده روی سبزیجات برشته بپاشید.
  • روی کراکرهای پالئو بمالید. اگر هوس یک میان وعده سریع شیرین و شور دارید، این کار را انجام دهید!
  • آن را خالی با قاشق بخورید!

خواص و فواید کره نارگیل

سخن آخر

کره نارگیل جایگزین خوشمزه ای برای لبنیات است و سرشار از فواید سلامتی قدرتمندی است که می تواند سیستم ایمنی و مغز شما را در بهترین حالت خود حفظ کند. اگر می خواهید زیادتر از حد معمول از آن استفاده کنید، سعی کنید خودتان آن را درست کنید و آن را روی غذاهای پخته شده پخش کنید، از آن به عنوان آب میوه استفاده کنید، یا آن را روی سوپ و خورش بریزید.

این مزیت های طبیعی شگفت انگیز ثابت می کنند که نارگیل واقعاً یک غذای فوق العاده است. این میوه عملکرد مغز، عملکرد قلب، سلامت روده، ایمنی و عملکرد فیزیکی را تنظیم و حتی بهبود می بخشد. هر بار که یک وعده کره نارگیل سالم را روی نان تست گندم یا کراکر گندم بمالید، این موارد را به خاطر بسپارید!

آیا به بهترین محصولات نارگیل نیاز دارید که درب منزل تحویل داده شوند؟ همین حالا می توانید با مراجعه به فروشگاه اینتترنتی کتوباما انواع محصولات مبتنی بر نارگیل را دیده، محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از خرید آن، آن را در سریع ترین زمان ممکن درب منزل خود تحویل بگیرید. کتوباما در حال حاضر از بزرگ ترین و متنوع ترین فروشگاه های اینترنتی مختص محصولات کتوژنیک می باشد.