0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
راه های حفظ رژیم کتوژنیک در سفر

مهم نیست که در چه شهری قرار می گیرید، چیزی که باید مطمئن باشید که پیدا می کنید یک فروشگاه مواد غذایی است.

بنابراین، در این مقاله، ما شما را به نزدیک‌ترین خواربارفروشی می‌فرستیم، زیرا وقتی همه چیز شکست بخورد، این جا جایی است که همه چیزهایی را که برای حفظ رژیم کتو در سفر نیاز دارید، خواهد داشت.

یک سناریوی آشنا: تعطیلات شما به سرعت نزدیک می شود، و شما نمی توانید صبر کنید تا آرام شوید. اما یک فکر مدام شما را آزار می دهد...

چگونه در سفر به رژیم کتوژنیک خود پایبند بمانم؟

شما می خواهید در تعطیلات استراحت کنید، نگران نباشید که چگونه غذاهای کم کربوهیدرات پیدا می کنید.

حفظ رژیم کتوژنیک در سفر

 از قبل برنامه ریزی کنید

برای بررسی گزینه های Keto خود تا زمان رسیدن منتظر نمانید. در عوض، کار مقدماتی برنامه ریزی برای وعده های غذایی خود را از اتاق نشیمن خود انجام دهید. با اتصال WiFi، می‌توانید در عرض 30 دقیقه یک طرح جامع از محلی که قصد سفر به آن را دارید را تهیه کنید.

در اینجا لیستی از کارهای تحقیقاتی آمده است:

  • یک آشپزخانه کامل پیدا کنید. اگر می خواهید در تعطیلات کتو بمانید، آشپزی برای خودتان ساده ترین راه است. یک خانه یا ویلا با آشپزخانه کامل و نظرات خوب را دنبال کنید و آن را انتخاب کنید.
  • محدوده هتل ها برای اقامت در اقامتگاه و هتل، چند سوال کلیدی وجود دارد که باید به آنها پاسخ دهید. آیا اتاق یخچال دارد؟ آیا در نزدیکی هتل یک فروشگاه مواد غذایی با بخش ارگانیک مناسب است؟ آیا این مؤسسه صبحانه با تخم مرغ، سوسیس و بیکن ارائه می دهد؟ اگر نمی توانید این پاسخ ها را به صورت آنلاین پیدا کنید، از قبل تماس بگیرید. فقط 5 دقیقه طول می کشد.
  • رستوران های محلی را بررسی کنید. منطقه را اسکن کنید تا 2 تا 5 رستوران مورد تأیید کتو پیدا کنید. استیک‌خانه‌ها و غذاهای دریایی تقریباً همیشه گزینه خوبی هستند و غذای همبرگر، برانچ یا صبحانه‌های تمام روز نیز می‌توانند به خوبی به شما خدمت کنند.
  • فروشگاه های مواد غذایی را پیدا کنید. آن ها را در تلفن خود ذخیره کنید تا در راه رفتن به مسافرخانه خود با GPS دست و پنجه نرم نکنید.

 غذاهای کتو ی خود را بسته بندی کنید

برای حفظ رژیم کتوژنیک در طول سفر به غذای خطوط هوایی، ماشین‌های فروش خودکار یا مهربانی غریبه‌ها اعتماد نکنید. آوردن غذاهای کم کربوهیدرات در سفر مانند آوردن اکسیژن در غواصی در اعماق دریا است و رژیم کتوژنیک شما را حفظ می کند.

غذاهایی که می آورید به ماهیت تعطیلات شما بستگی دارد. اگر با ماشین سفر می کنید، می توانید گوشت، تخم مرغ، ماهی، محصولات و چندین وعده غذایی را در یک یخچال کوچک بیندازید و وارد جاده شوید.

این استراتژی برای سفرهای هوایی کارایی ندارد. با این حال، می توانید یک یا دو وعده غذای از پیش آماده را به همراه داشته باشید. فقط حواستان به پرواز با مایعات باشد و مطمئن شوید که ظرف شما کامل چفت باشد، در غیر این صورت چمدان شما برای ماه ها بوی ماهی قزل آلا خواهد داد.

همراه با یک یا دو وعده غذایی، همیشه ایده خوبی است که تنقلات کتو مهر و موم شده را همراه داشته باشید:

  • بادام، پسته، فندق، آجیل ماکادمیا، گردو و سایر آجیل ها (نکته حرفه ای: از آجیل های خطوط هوایی خودداری کنید، که اغلب در روغن های گیاهی برشته می شوند و حتی ممکن است حاوی ادویه های شیرین باشند)
  • بسته های کره آجیل
  • کراکرهای کم کربوهیدرات
  • کوکی کتو

برای جمع‌بندی: یک یا دو وعده غذایی از پیش آماده و یک کوله پشتی از خوراکی‌های کتو باید به شما کمک کند تا زمانی که منابع غذایی مناسب کتو را در مقصد نهایی خود پیدا کنید.

رژیم کتوژنیک

 به خرید مواد غذایی بروید

پس از فرود هواپیما و امنیت حمل و نقل، دو هدف اصلی دارید:

  • محل اقامت خود را بررسی کنید
  • نزدیک ترین خواربار فروشی را در گوشی همراه خود ذخیره کنید

اگر خواربارفروشی در راه است، ابتدا در آن جا توقف کنید. نیازی به گفتن نیست که سوپرمارکت بهترین دوست شما در تعطیلات کتو است. سبزیجات، گوشت، ماهی و چربی‌های سالم - همه چیز وجود دارد. این سرزمین عجایب کم کربوهیدرات است. در حالت ایده آل، شما در جایی با آشپزخانه کامل اقامت دارید. اما حتی یک مایکروویو و مینی یخچال برای نگهداری و آماده سازی مواد غذایی اولیه کافی است.

در نهایت، اگر موقعیت مکانی این امکان را فراهم می کند، در نظر بگیرید که مواد غذایی خود را تحویل بگیرید. صرفه جویی در زمان و دردسر ارزش هزینه اضافی را دارد.

 ورزش کنید

داشتن رژیم کتوژنیک تنها راه برای سوزاندن چربی و ساخت کتون نیست. ورزش هم این کار را انجام می دهد. حتی یک اصطلاح برای آن وجود دارد: کتوز پس از ورزش. این کتوز پس از ورزش، همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، با رژیم غذایی کم کربوهیدرات تقویت می شود. متأسفانه، روال ورزش اغلب در تعطیلات از بین می رود. شما از روتین معمولی خود خارج شده اید، هزاران مایل از باشگاه ورزشی خانه خود فاصله دارید. استراحت در ساحل در تمام طول روز برنامه است.

هیچ اشکالی در آن وجود ندارد. اما اگر دویدن صبحگاهی در ساحل را در برنامه های خود قرار بدهید ، احتمالاً احساس بهتری خواهید داشت و به بدن خود کمک خواهید کرد که در کتوز باقی بماند.

 به طور متناوب روزه بگیرید

روزه داری متناوب با رژیم کتو به خوبی جواب می دهد. اگر بیش از یک ماه است که کتو بوده اید، احتمالاً با چربی سازگار شده اید. وقتی بتوانید به چربی بدن برای انرژی دسترسی داشته باشید، روزه گرفتن را آسان تر می کند.

این برای سفر مفید است. فرض کنید یک پرواز 8 صبح دارید که در ساعت 11:15 صبح در مقصد شما فرود می آید. (همان منطقه زمانی). انتظار دارید تا ساعت 12:30 بعد از ظهر به AirBNB، کیف های مواد غذایی و همه چیز برسید. اگر با کمی روزه داری راحت هستید، آماده شدن برای سفرتان راحت تر خواهد بود. می‌توانید از رختخواب بیرون بیایید، چمدان‌های از پیش بسته‌شده‌تان را بردارید، با زیپ به فرودگاه بروید، سوار هواپیما شوید و به سمت مقصد حرکت کنید... همه این ها بدون نگرانی در مورد تغذیه‌تان. این یک صرفه جویی در زمان است.

میان وعده های کم کربوهیدرات و پرچرب را بسته بندی کنید

اکثر مناطق استراحت، پمپ بنزین ها و گزینه های میان وعده هواپیما معمولاً مملو از کربوهیدرات هستند و باید به هر قیمتی از آنها اجتناب شود. در اینجا چند تنقلات عالی کتوژنیک وجود دارد که می توانید با خود همراه داشته باشید:

  • تخم مرغ آب پز سفت
  • پنیر
  • بیکن پخته شده
  • چیپس پنیر پارمزان
  • آجیل (آجیل ماکادمیا، گردو و بادام)
  • کره های مغزهای مختلف
  • شکلات تلخ (85 درصد کاکائو یا بالاتر)
  • گوشت گاو (ابتدا میزان شکر را بررسی کنید)
  • بمب های چربی یا فت بمب ها

روزه داری متناوب، ماندن در کتوزیس را در حین سفر آسان می کند. به جای اینکه در طول تعطیلات یا سفر کاری خود وقت خود را صرف یافتن وعده های غذایی کم کربوهیدرات کنید، فقط دو وعده غذایی بزرگ را در نظر بگیرید. اگر صبح زود پرواز دارید، یک صبحانه پر پروتئین و چربی مانند تخم مرغ و بیکن بخورید، سپس تا زمان شام (یا زمانی که به مقصد می رسید) ناشتا باشید. نه تنها با روزه داری سطوح عمیق تری از کتوزیس را تجربه خواهید کرد، بلکه به شما کمک می کند تا از تمام غذاهای ناسالم و تنقلاتی که اغلب در پروازها یا در هتل ها به شما داده می شود، اجتناب کنید.

قبل از بیرون رفتن، منوی رستوران را بررسی کنید

بیشتر رستوران ها منوی خود را به صورت آنلاین نیز دارند. می توانید به منوی چندین مکان برای غذا خوردن در این منطقه نگاه کنید و مکانی را انتخاب کنید که گزینه های غذایی مناسب کتوژنیک را ارائه می دهد. و با کمی خلاقیت، باید بتوانید یک وعده غذایی سالم کم کربوهیدرات و پرچرب بدون توجه به جایی که تصمیم به خوردن دارید، بخورید.

در اینجا چند نکته برای خوردن کتو در رستوران آورده شده است:

  • همیشه بخواهید به جای نان یا نشاسته، سبزیجات غیرنشاسته ای مصرف کنید.
  • اکثر رستوران ها استیک یا سالاد دارند که هر دو وعده غذایی کتو عالی هستند.
  • از روغن زیتون و سرکه به عنوان سس استفاده کنید.
  • سبزیجات خود را به کره آغشته و سپس میل کنید.
  • به جای نوشابه آب بنوشید.
  • از دسر صرف نظر کنید.
  • اگر همبرگر می‌خواهید، از سرور بخواهید آن را به جای نان با کاهو برای شما سرو کند.

از فروشگاه مواد غذایی محلی دیدن کنید

به احتمال زیاد، چندین فروشگاه مواد غذایی در چند مایلی محل اقامت شما وجود خواهد داشت. برای یافتن «فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی» در این منطقه، اینترنت را مرور کنید، زیرا به احتمال زیاد میان وعده ها و وعده های غذایی مناسب کتوژنیک را در آن جا خواهید یافت.

همچنین ایده خوبی است که میان وعده های کم کربوهیدرات و پرچرب تهیه کنید تا در یخچال هتل خود قرار دهید. گوشت تازه مانند مرغ می تواند به شما کمک کند تا زمانی که در تعطیلات هستید کتو بمانید.

در اینجا چند گزینه دیگر وجود دارد که می توانید در طول سفر خود در فروشگاه مواد غذایی تهیه کنید:

  • سالاد تخم مرغ، مرغ یا ماهی تن
  • بال مرغ
  • سالاد (تا زمانی که آماده خوردن نشده است، سس را مخلوط نکنید)
  • بیکن
  • ماست پر چرب
  • حمص
  • پنیر

برای جلوگیری از گرسنگی قهوه کتو بنوشید

همراه داشتن روغن MCT یا روغن نارگیل و تهیه قهوه کتو یک هک عالی برای سفر است. اگر هیچ کدام از این ها را ندارید، حتی کره معمولی هم این کار را انجام می دهد. با افزودن چربی‌های سالم به قهوه‌تان، برای مدت طولانی‌تری سیر می‌مانید، تولید کتون‌تان را بهبود می‌بخشید و این روش به شما کمک می‌کند تا میزان مصرف چربی‌های سالم روزانه‌تان را راحت‌تر کنید.

اگر نمی‌توانید جایگزین‌های کم کربوهیدرات را در مکانی که اقامت دارید پیدا کنید، یک قهوه کتو سریع و به دنبال آن یک منبع پروتئین سالم می‌تواند به شما کمک کند در کتوزیس بمانید و هوس کربوهیدرات را از خود دور کنید.

از این نکات برای حفظ کتوز حتی در سفر استفاده کنید

برای بسیاری از مردم، سفر اغلب منجر به تقلب در رژیم غذایی کتوژنیک آنها می شود. با افزایش قرار گرفتن در معرض کربوهیدرات ها و دشواری در یافتن جایگزین های کم کربوهیدرات و پرچرب، ممکن است به نظر سخت باشد که به تلاش های خود برای حفظ رژیم کتوژنیک ادامه دهید.

اما با آماده شدن برای تعطیلات یا سفر کاری خود با پیروی از نکات ذکر شده در بالا، سفرهای شما در حالی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنید بسیار ساده تر از آنچه فکر می کنید خواهد بود!

توجه: محتوای این مقاله توصیه پزشکی نیست و صرفاً برای مقاصد اطلاعاتی و آموزشی در نظر گرفته شده است. همیشه قبل از تغییر رژیم غذایی با پزشک خود صحبت کنید.

 حفظ رژیم کتو در سفر