0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
طرز تهیه نان کتوژنیک

روشی سالم برای تهیه نان کتو

یکی از ترفندهای این دستور که این نان کتو را از خوب به عالی می رساند جدا کردن زرده ها و سفیده های تخم مرغ ها است. در واقع شما باید زرده ها و سفیده ها را از هم جدا کنید. دلیل این امر این است که سفیده ها را آنقدر هم می زنیم که پف کنند. چرا که ما به دنبال بافتی نرم و سبک هستیم.

زدن سفیده ها باعث جلوگیری از ایجاد تراکمی در نان می شود که با تهیه نان از آرد بادام به دست می آید. چرا که هنگام تهیه محصولات پخته شده بی شماری با استفاده از آرد بادام با مشکلی اصلی رو به رو خواهید شد و آن این است که محصول نهایی بسیار متراکم است.

سفیده‌های کرکی به هم آمیخته و هم زده شده با دوز بالای بیکینگ‌پودر به خوبی بافت این نان را خوب و پف‌دار می‌کنند و مقداری حفره هوا به نان اضافه می‌کنند. این باعث می شود نانی که آماده می کنید با طعم بهتری همراه شود.

نان کتوژنیک

جایگزین نان کتو شما رسیده است

هنگامی که برای اولین بار تصمیم به تهیه یک نان کم کربوهیدرات گرفتید، باید آرد همه منظوره را با یک آرد کم کربوهیدرات جایگزین کنید. به این منظور ما به طور معمول از آرد بادام یا آرد نارگیل استفاده می کنیم.

آرد بادام عطر و طعم بیشتری را ارائه می­دهد و به طور کلی نتیجه خوشمزه تری دارد.

آرد نارگیل از نظر جاذب رطوبت بودن بسیار جاذب تر است و اغلب می تواند منجر به خشک شدن نان شما شود.

به جای تلاش برای جایگزینی آرد نارگیل با آرد بادام، معمولا بهتر است به دنبال دستور العمل های جایگزین کتو باشید که از آرد مورد نظر شما استفاده می کند، زیرا آن ها در دستور العمل ها رفتار متفاوتی دارند و هر یک از این گزینه ها نسبت به نان گندم پیشرفت بزرگی خواهد داشت.

آیا می توانید در رژیم کتو نان بخورید؟

نان های سنتی که با گندم یا غلات دیگر تهیه می شوند برای رژیم کتو مناسب نیستند، اما همچنان می توانید با تهیه نان خود با استانداردهای مطابق با رژیم کتوژنیک یا خرید نانی که از مواد کم کربوهیدرات استفاده می کند، نان را نیز در رژیم غذایی کتوژنیک خود بگنجانید.

چرا این دستور پخت نان کتو را دوست خواهید داشت؟

  • استحکام لازم برای این که یک نان ساندویچ کتوی خوشمزه باشد را دارد.
  • این نان سبک و کرکی است و دارای حفره های هوا می باشد.
  • به خوبی تست می شود. (اما ممکن است کمی بیشتر از نان معمولی طول بکشد)
  • بدون طعم تخم مرغ (چون زرده در این دستورالعمل وجود ندارد)
  • دارای طعم خنثی
  • خیلی سنگین نیست – دارای فقط 82 کالری در هر برش
  • 1 گرم کربوهیدرات خالص در هر برش
  • فقط 10 دقیقه زمان آماده سازی فعال این نان می باشد. (این یک نان کتو فوق العاده آسان است!)
  • به طور طبیعی بدون گلوتن

این دستور تهیه نان کتو آسان دارای 5 ماده ضروری (به علاوه نمک) و چند ماده بسیار توصیه شده برای گرفتن بهترین نتیجه است.

مواد لازم:

  • آرد بادام – حتماً از آرد بادام بسیار ریز و سبک استفاده کنید. استفاده از آرد بادام درشت‌تر می‌تواند نانی زبر یا نانی که بیشتر یادآور نان ذرت است، به شما بدهد.. توجه داشته باشید که متأسفانه، گزینه جایگزین مناسبی برای آرد بادام در این دستور غذا وجود ندارد.
  • آرد نارگیل - مخلوط کردن آرد بادام با کمی آرد نارگیل به بهبود بافت نان کمک می کند. برندهای مختلف به طور متفاوتی رطوبت را جذب می کنند، بنابراین به خاطر داشته باشید که من از این آرد نارگیل استفاده و توصیه می کنم. اگر آن را ندارید یا نمی توانید، می توانید سعی کنید 1.4  فنجان آرد نارگیل را با 3.4 فنجان آرد بادام (بله، سه برابر مقدار) جایگزین کنید.
  • بیکینگ پودر - مطمئن شوید که بکینگ پودری که استفاده می کنید تازه است تا نان شما به خوبی پف کند. این ماده را با جوش شیرین اشتباه نگیرید که متفاوت است.
  • نمک دریا – وجود نمک در این رسپی به تعادل طعم ها کمک می کند. نمک خوراکی نیز خوب عمل می کند.
  • کره – از کره بدون نمک استفاده کنید. اگر می خواهید نان کتو خود را بدون لبنیات درست کنید (و همچنین این نان را یک نان پالئو کنید)، به جای آن همان مقدار روغن نارگیل تصفیه نشده را جایگزین کنید. بهتر است از روغن هایی که در دمای اتاق مایع هستند مانند روغن زیتون یا آووکادو استفاده نکنید.
  • سفیده تخم مرغ - شما به مقدار زیادی از اینها نیاز دارید! در صورت تمایل می توانید از سفیده تخم مرغ کارتنی استفاده کنید، اما تقریباً به کرم تارتار از لیست مواد اختیاری زیر نیز نیاز خواهید داشت.

مواد لازم برای تهیه نان کتوژنیک

مواد اختیاری نیز می توانید در این دستورالعمل بگنجانید، اما برای رسیدن به بهترین نان کتو، اضافه کردن مواد زیر نیز توصیه می شود:

در حالی که مواد فوق تنها مواردی هستند که کاملاً ضروری هستند، من به این می پردازم که هر یک از مواد اختیاری چه کار می کند، تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید آنها را بگنجانید یا خیر. توصیه من این است که در صورت امکان از همه آن ها برای پخت بهترین نان کتو استفاده کنید.

  • شیرین کننده - نان شیرین نیست، اما افزودن شیرین کننده، طعم شوری نمک را متعادل می کند و طعم آن را خنثی می کند - به طوری که نان سفید کتو شما درست مانند یک نان سفید معمولی خواهد شد. بهتر است از شیرین کننده ای استفاده کنید که طعم شیرینی ملایمی دارد (بدون مزه) و هنگام نگهداری نان کریستالی نمی شود. اما، هر نوع شیرین کننده ی سازگار با کتویی که دارید باید کار کند.
  • صمغ زانتان - هدف از صمغ زانتان این است که نان را جویدنی تر و محکم تر کند. پخت این نان بدون آن نیز کار می کند، اما اگر آن را هم اضافه کنید بهتر است. این را شما تصمیم می گیرید.
  • کرم تارتار – این اسید موجود در راهروی پخت است که به تثبیت سفیده تخم‌مرغ کمک می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند تا به بافت های سفت و قله ای بهتر پس از هم زدن  دست یابند. اگر آن را ندارید، می توانید آن را نادیده بگیرید. بسیار مهم است که سفیده تخم مرغ شما در دمای اتاق باشد.

طرز تهیه نان کم کربوهیدرات با آرد بادام

در حالی که این مرحله اختیاری است، توصیه می کنیم برای شروع این دستور، زرده ها را از سفیده ها جدا کنید. هم زدن سفیده ها در یک کاسه جداگانه چیزی است که به این نان حجم می دهد.

افزودن خامه تارتار به کاسه باعث می‌شود تا آن‌ها را راحت‌تر بزنید تا سفیده های پف کرده و ایجادشده نرم شوند. این ماده واقعا اختیاری است و نبود آن باعث ایجاد مشکل خاصی نخواهد شد.  

مواد خشک را با هم ترکیب کنید. آرد بادام، آرد نارگیل، بکینگ پودر، پودر استویا (در صورت استفاده)، صمغ زانتان (در صورت استفاده) و نمک دریایی را در غذاساز بریزید و آن ها را تا جایی که همانند پوره شوند، خورد کنید تا یکدست شوند.

سفیده تخم مرغ را با همزن بزنید. از همزن دستی استفاده کنید و سفیده های تخم مرغ را با همزن بزنید تا سفت شوند. سفیده ها را نیز به غذاساز اضافه کنید. نیمی از سفیده ها را به غذاساز اضافه کنید و کمی هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. (زیاد مخلوط نکنید تا همه سفیده ها خراب نشوند.)

هم زدن سفیده های تخم مرغ با هم زن

خمیر را آماده کنید

می توانید این کار را در غذاساز یا با همزن دستی در کاسه انجام دهید. بقیه مواد (آرد بادام 1 و 1.2 پیمانه، بکینگ پودر، کره، زرده تخم مرغ، نمک و استویا) را با هم اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. وقتی زرده ها را اضافه می کنید، مطمئن شوید که کره خیلی داغ نباشد، در غیر این صورت زرده ها پخته می شوند. در این روش پخت کره ترجیح داده می شود، اما می توان آن را جایگزین سایر منابع چربی مانند روغن زیتون، روغن آووکادو یا روغن نارگیل کرد. استویا روش ترجیحی ما برای از بین بردن طعم تخم مرغی این نان کم کربوهیدرات است. یا می توانید 1 قاشق چایخوری سرکه اضافه کنید.

3 قاشق چایخوری بیکینگ پودر در این دستور غذا استفاده شده است و اگرچه ممکن است زیاد به نظر برسد، اما ما این دستور را به طور گسترده آزمایش کرده ایم و متوجه شده ایم که این عدد جادویی است. 1 قاشق چایخوری بکینگ پودر قدرت بلند کردن و پف دادن نان تولید شده با آرد بادام سنگین را ندارد و در آن صورت نان شما، یک نان ضخیم و سفت کم کربوهیدرات می شود.

سفیده تخم مرغ را داخل آن بریزید

حالا وقت آن است که سفیده ها را با ظرافت بریزید و تا حد امکان حجم آن را در طول مسیر حفظ کنید. فقط می خواهید هم زدن را تا زمانی ادامه دهید که خمیر از نظر رنگ و بافت یکدست شود.

مخلوط را داخل قالب نان بریزید

استفاده از کاغذ روغنی هنگام پخت هیچ اشکالی ندارد. یک قالب نان 8×4 را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر را از کاسه همزن داخل آن بریزید. توصیه می کنیم برای این دستور از 8×4 استفاده کنید. اگر از قالب نان 9×5 استفاده می کنید نان شما خیلی صاف بیرون می آید.

ریختن مخلوط خمیر نان در قالب

بپزید و لذت ببرید

حالا فقط باید صبر کنید... نان خود را به مدت 30 دقیقه در دمای 375 درجه بپزید، تا زمانی که نان کتو شما تست خلال دندان را رد کند. به یاد داشته باشید، همه فرها متفاوت هستند.

کل زمان برای تهیه نان کم کربوهیدرات باید 45 دقیقه باشد. بگذارید خنک شود سپس روی آن را با قلمو کمی کره بمالید، یا آن را به شکل یک ساندویچ پنیر کبابی لذیذ و خوشمزه درست کنید.

پختن نان کتوژنیک

اضافات و جایگزین ها

این دستور پخت نان بسیار اساسی است و جای زیادی برای تغییرات دارد. حالا به چند نوع از ماده هایی که می توانید به طور سلیقه ای به این ترکیب اضافه کنید، می پردازیم.

  • صمغ زانتان – این ماده‌ای است که خیلی‌ها درباره آن نشنیده‌اند، اما برای پخت و پز در رژیم کتو مفید است. کمتر از یک قاشق چای خوری صمغ زانتان به غلیظ شدن و تثبیت خمیر کمک می کند.
  • دانه های چیا - دانه های چیا کمی عجیب هستند. وقتی در مایع خیس بخورند، ژلاتینی می شوند و امکان استفاده خلاقانه را فراهم می کنند. در واقع می توانید از دانه های چیا در این دستور غذا استفاده کنید.
  • آرد نارگیل – استفاده از یک قاشق غذاخوری آرد نارگیل و حذف 2 تا 3 قاشق غذاخوری آرد بادام می تواند بافت این دستور پخت نان را به طرز دلپذیری تغییر دهد.

ما دوست داریم از این نان برای ساندویچ صبحانه و به عنوان مکمل غذاهای استاندارد صبحانه کتو استفاده کنیم. این می تواند به سادگی استفاده از چند برش برای نان تست یا به عنوان یکی از غذاهای جانبی برای شام بعدی شما باشد. هنگام درست کردن نان تست، بهتر است به جای استفاده از توستر، آن را با کره و نان تست در ماهیتابه روی اجاق گاز یا فر بمالید.

نان کتوژنیک

سوالات متداول
آیا می توانیم به جای آرد بادام از آرد نارگیل استفاده کنیم؟

وقتی ما این دستور العمل شگفت انگیز نان آرد بادام با مخلوط کمی از ۀرد نارگیل را برای شما تهیه کرده ایم، نیازی به تهیه این دستور غذا با استفاده از آرد نارگیل نیست. این یک تغییر جزئی در این دستور غذا است و یک نان آرد نارگیل عالی برای کسانی است که به آجیل حساسیت دارند و یا این که از بادام متنفر هستند.

می توانید یک قاشق غذاخوری آرد نارگیل را به این دستور اضافه کنید، در حالی که در ازای آن 2-3 قاشق غذاخوری آرد بادام را برای بافت کمی متفاوت بردارید.

چگونه طعم تخم مرغ را از بین ببریم؟

این نان طعم ملایمی دارد که ما آن را دوست داریم، اما برخی آن را دوست ندارند. ما چند روش مختلف را برای از بین بردن آن آزمایش کرده ایم و در اینجا چیزی است که به آن رسیده ایم:

  • استویا – ممکن است دیوانه کننده به نظر برسد، اما افزودن چند قطره استویا به این دستور غذا بهترین راه برای از بین بردن طعم تخم مرغ است. فقط چند قطره این کار را انجام می دهد! ما معمولا از 6 قطره استویا استفاده می کنیم. این مقدار به هیچ وجه طعم نان را شیرین نمی کند، اما طعم تخم مرغ را بسیار کاهش می دهد.
  • مخمر – اضافه کردن یک قاشق غذاخوری مخمر خشک فعال به این دستور غذا می تواند طعم سنتی تری به نان بدهد. مخمر باعث ور آمدن نان یا هر چیز دیگری نمی شود زیرا از شکر یا گلوتن استفاده نمی کنیم، اما طعم آن همچنان باقی می ماند.
  • کره – این ممکن است بهترین راه باشد. کافی است مقداری کره یا روغن نارگیل خوشمزه را به بالای یک برش اضافه کنید و فکر می کنید در حال خوردن نان سنتی هستید! ما همچنین عاشق فرو بردن این نان در روغن زیتون هستیم.
آیا نان کتو بدون لبنیات است؟

این دستور به کره ذوب شده نیاز دارد، اما می توانید آن را با هر نوع چربی بدون لبنیات که دوست دارید جایگزین کنید. اگر قصد استفاده از کره ندارید، روغن نارگیل یا روغن آووکادو همگی گزینه های عالی هستند.

آیا لازم است نان کتو را در یخچال بگذارید؟

بله، نگهداری نان کتو در یخچال ایده آل است. همچنین خوب است نان را زودتر از موعد برش ندهید. برای طولانی‌تر کردن ماندگاری نان کتو، می‌خواهید وقتی گرسنه هستید آن را برش دهید و کل نان را در کیسه Ziploc یا ظرف های مخصوص چفت دارد در یخچال نگهداری کنید. این نان به مدت 7 الی 10 روز در یخچال می ماند.

چگونه نان خود را بلندتر و پف دارتر کنیم؟

دو مسئله اصلی که منجر به یک نان صاف می شود این است که سفیده های تخم مرغ را به اندازه کافی هم نزنید و یا به جای استفاده از آرد بادام از آرد بادام ریز آسیاب شده در تهیه آن استفاده کنید. اگر همه چیز را امتحان کرده اید و به نظر نمی رسد برای شما کار کند، گزینه بعدی تهیه یک دستور غذای بزرگتر است. سعی کنید 1.5 برابر این دستور غذا را درست کنید (این کار با استفاده از نوار اسلاید سروینگ آسان است) و نان بسیار بزرگتری خواهید داشت.

نکاتی برای بهترین دستور پخت نان کتو

پس از چندین بار تهیه این نان کتو، و دریافت بازخورد از خوانندگان، فهرستی از نکات را جمع آوری کرده ام تا به شما کمک کند مطمئن شوید که بهترین نان کتو یا حداقل بهترین نان سفید کتویی را که تا به حال امتحان کرده اید را امتحان کنید.

1. سفیده ها را با همزن بزنید تا کاملا سفت شوند.

مهم است که سفیده تخم مرغ را قبل از ترکیب کردن با هر ماده دیگر به اوج سفتی خود برسانید. مخلوط کردن سفیده ها تا زمانی که به خوبی سفت شوند کمی چالش برانگیز خواهد بود، بنابراین اگر آن‌ها را به‌صورت فوق‌العاده سفت و کرکی شروع کنید، تنها راهی است که وقتی آن‌ها را با بقیه خمیر بریزید، بافت پف کرده آن ها از بین نخواهد رفت. برای رسیدن به قله های مناسب، نکات زیر را دنبال کنید.

  • سفیده های تخم مرغ در دمای اتاق راحت تر هم زده می شوند.
  • از کرم تارتار برای کمک به رسیدن به قله های سفت ایجاد شده توسط سفیده تخم مرغ استفاده کنید.
  • کاسه را کج کنید: اگر کاسه را کج کنید، سفیده هایی که تا قله های سفت زده شده اند حرکت نمی کنند یا نمی افتند (این کار را به آرامی انجام دهید).

2. خمیر را تا کنید و ورز بدهید، هم نزنید.

پس از مخلوط کردن نیمه اول سفیده تخم مرغ در خمیر در غذاساز، باید آن مخلوط را در سفیده های باقی مانده بریزید. مهم است که در این مرحله آنها را به طور کامل تجزیه نکنید. در غیر این صورت نان شما متراکم و صاف می شود! فقط تا زدن را به آرامی ادامه دهید تا زمانی که تکه یا رگه ای نداشته باشید.

4. از دمای فر کمتر استفاده کنید.

این دستور پخت نان کتو در اصل برای پختن در دمای 350 درجه فارنهایت نوشته شده بود، اما من دیگر این را توصیه نمی کنم. در عوض آن را در دمای 325 درجه بپزید.

دمای پایین‌تر به معنای پختن آن برای مدت طولانی‌تری است، که مانع از آن می‌شود که وقتی قسمت بالایی آن قهوه‌ای شده است، مرکز نان همچنان یک مرکز خیس باقی بماند.

5. نان را سریع از فر در نیاورید.

بزرگترین اشتباهی که مردم هنگام تهیه این نان کتو مرتکب می شوند این است که خیلی زود آن را از فر خارج می کنند. نتیجه در بهترین حالت کاهش ارتفاع نان و در بدترین حالت یک مرکز مرطوب و خیس خواهد بود.

این نوع نان زمان زیادی طول می کشد تا از مرکز پخته شود، یعنی چیزی در حدود مدت زیادی پس از طلایی شدن رویه این نان. به همین دلیل است که در وسط پخت روی آن را با فویل می پوشانیم تا از سوختن رویه نان جلوگیری کنیم.

رایج‌ترین دلیلی که پف هر نانی می‌ خوابد این است که نیاز به پخت طولانی‌تری دارد. همانطور که گفته شد، من کاملاً صادق خواهم بود - گاهی اوقات این دستور نان کتو به هر حال از بین می رود، حتی با وجود اینکه همه چیز را به درستی انجام می دهید. خوشبختانه این یک معامله بزرگ نیست زیرا هنوز طعم آن خوشمزه است - اگر آن را به اندازه کافی طولانی بپزید و مرکز پخته شده باشد.

6. از تست خلال دندان استفاده نکنید.

این برای بسیاری از مردم غافلگیر کننده خواهد بود، و این تغییری نسبت به دستور پخت نان کتو اصلی من است. برای آزمایش آماده بودن از خلال دندان استفاده نکنید. به نظر می رسد که قبل از اینکه واقعاً باشد انجام شده است!

امیدوارم اگر به مشکلی برخوردید این نکات کمک کند، اما اگر مشکل دیگری دارید، لطفاً نظر خود را با ما در میان بگذارید و به ما اطلاع دهید. چرا که ما می خواهیم این دستور نان کتو برای شما مفید باشد.

چه نوع نانی کتو دوستانه است؟

به طور کلی نان های دوستدار کتو از آرد نارگیل یا آرد بادام درست می شوند. از این آردها برای تولید نانی با کربوهیدرات بسیار کم و عاری از آلرژن های رایج استفاده می شود.

نان های کم کربوهیدرات خریداری شده از فروشگاه معمولاً از فهرست بسیار بزرگ تری از مواد تشکیل دهنده استفاده می کنند. برخی از مواد رایج در نان‌های کتو که از فروشگاه خریداری می‌شود عبارتند از: گلوتن گندم حیاتی، فیبر جو دوسر، آرد سویا، پروتئین گندم و غیره. در حالی که این نان ها طعم خوبی دارند و راحت تر از تهیه یک قرص نان از ابتدا هستند، اما حاوی موادی هستند که اکثر افراد در رژیم کتو دوست دارند از آن اجتناب کنند.

آیا نان کتو برای کاهش وزن خوب است؟

 نان کتو در مقایسه با نان معمولی، گزینه ای عالی برای کاهش وزن است. طعم بسیار خوبی دارد و نسبت به نان سنتی کالری بیشتری دارد، بنابراین در مصرف آن متعادل باشید.

فواید نان کتوژنیک نسبت به نان معمولی

نان کتو را  از کجا بخریم؟

اگر طرفدار پخت نان نیستید اما طرفدار نان خوردن هستید، این روزها خواربار فروشی هایی برای تهیه نان کتو نیز وجود دارند.

از کجا نان کتو را آنلاین بخریم؟

اگر مایل به سفارش آنلاین نان کتوژنیک هستید، می توانید انواع نان های کتوژنیک مانند نان بربری کتوژنیک، نان همبرگر کتوژنیک و حتی خمیرپیتزای کتوژنیک را از فروشگاه اینترنتی کتوباما سفارش دهید.