0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
مواد غذایی مجاز در رژیم کتو (قسمت دوم)

در این مقاله با دیگر مواد غذایی در سبک کتو آشنا میشویم:برای دیدن ادامه مواد غذایی که میتوان در رژیم کتوژنیک استفاده نمود به مقاله مواد غذایی مجاز در رژیم کتو(قسمت اول) مراجعه کنید.

 غذاهای گیاهی

13. آجیل و دانه ها

آجیل و دانه ها سالم، سرشار از چربی خوب و کربوهیدرات کم هستند. مصرف مکرر آجیل با کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان های خاص، افسردگی و سایر بیماری های مزمن مرتبط است.علاوه بر این، آجیل ها و دانه ها دارای فیبر بالایی هستند که می تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید و به طور طبیعی کالری دریافتی خود را کاهش دهید.

اگرچه اکثر آجیل ها و دانه ها کربوهیدرات خالص کمی دارند، اما مقدار آن بر اساس نوع متفاوت است. کمترین میزان کربوهیدرات - و بنابراین بهترین برای کتو - عبارتند از:

   بادام ها

   گردو

   دانه چیا

   دانه کتان

14. توت ها

اکثر میوه ها دارای کربوهیدرات زیادی هستند که نمی توان در رژیم کتو مصرف کرد، اما توت ها استثنا هستند.توت ها، به ویژه تمشک و توت فرنگی، کربوهیدرات کمی دارند و فیبر بالایی دارند. در حالی که تمشک و زغال اخته نسبت به سایر میوه ها کربوهیدرات کمتری دارند، ممکن است در رژیم های سخت کتو قرار نگیرند.این میوه های ریز مملو از آنتی اکسیدان هایی هستند که  التهاب را کاهش داده و به محافظت در برابر بیماری ها کمک میکنند.

15. رشته شیراتکی

نودل شیراتاکی یک افزودنی فوق العاده به رژیم کتو است. رشته شیراتکی حاوی کمتر از 1 گرم کربوهیدرات خالص و تنها 15 کالری در هر وعده هستند، زیرا عمدتاً آب هستند.این نودل ها از فیبر چسبناکی به نام گلوکومانان ساخته شده اند که فواید بالقوه زیادی برای سلامتی دارد.

فیبر چسبناک ژلی را تشکیل می دهد که حرکت غذا را از طریق دستگاه گوارش شما کند می کند.که می تواند به کاهش گرسنگی و افزایش قند خون کمک کند، و به کاهش وزن و مدیریت دیابتمی انجامد. نودل شیراتاکی در اشکال مختلفی از جمله برنج، فتوچین و لینگوین وجود دارد. تقریباً در همه دستور العمل ها می توانیدرشته شیراتکی را با نودل های معمولی جایگزین کنید.

16. شکلات تلخ و پودر کاکائو

شکلات تلخ و کاکائو منابع خوشمزه آنتی اکسیدان هستند. شکلات تلخ حاوی فلاوانول هایی است که  با کاهش فشار خون و سالم نگه داشتن شریان ها در ارتباط است و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش میدهد.با کمال تعجب، می توانید در سبک کتو از شکلات استفاده کنید. با این حال، مهم است که شکلات تلخی را انتخاب کنید که حاوی حداقل 70 درصد مواد جامد کاکائو باشد - ترجیحا بیشتر - و آن را در حد اعتدال مصرف کنید.

چربی ها و روغن ها

17. روغن زیتون

روغن زیتون فواید چشمگیری برای قلب شما دارد. این روغن سرشار از اسید اولئیک است، چربی تک غیراشباع که فاکتورهای خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. علاوه بر این، روغن زیتون فوق بکر سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنل است - ترکیبات گیاهی که با کاهش التهاب و بهبود عملکرد شریان ها، از سلامت قلب بیشتر محافظت می کند. روغن زیتون به عنوان یک منبع چربی خالص فاقد کربوهیدرات است و یک پایه ایده آل برای سس سالاد کاملا سالم است.

از آنجایی که روغن زیتون در دمای بالا به اندازه چربی های اشباع شده پایدار نیست، بهتر است از روغن زیتون برای پخت و پز با حرارت کم استفاده کنید یا آن را پس از پختن به غذا اضافه کنید. دیگر روغن های گیاهی عالی که باید در سبک کتو امتحان کنید، روغن نارگیل و روغن آووکادو هستند.

18. کره

کره ها چربی های خوبی برای گنجاندن در رژیم کتو هستند. کره فقط حاوی مقادیر کمی کربوهیدرات است.روغن کره ای است که با حرارت دادن کره و از بین بردن مواد جامد شیر که روی آن جمع میشود به دست می آید. طعم کره ای غلیظی دارد و معمولاً در آشپزی هندی استفاده می شود. مانند سایر انواع لبنیات پرچرب، کره آنقدر که قبلا تصور می شد برای سلامتی مضر نیستند.

نوشیدنی ها

19. قهوه و چای بدون شیرین شدن

قهوه و چای نوشیدنی های سالم و بدون کربوهیدرات هستند. آنها حاوی کافئین هستند که متابولیسم شما را افزایش می دهد و ممکن است به بهبود عملکرد فیزیکی، هوشیاری و خلق و خوی شما کمک کند.

علاوه بر این، ثابت شده است که مصرف قهوه و چای به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. در واقع، کسانی که بیشترین مصرف قهوه دارند، کمترین خطر ابتلا را دارند. افزودن خامه غلیظ به قهوه یا چای خوب است، اما باید از قهوه و لاته چای در حین استفاده از کتو اجتناب کنید، زیرا آنها معمولاً با شیر بدون چربی و طعم دهنده های کربوهیدرات بالا ساخته می شوند.

20. آب گازدار غیر شیرین

اگر به دنبال جایگزینی مناسب برای کتو برای نوشابه هستید، آب گازدار شیرین نشده یک انتخاب عالی است. این نوشیدنی‌ها  ممکن است طعم‌دار باشند، اما عموماً فاقد شکر یا شیرین‌کننده‌ها هستند. به همین دلیل، آنها کالری یا کربوهیدرات ندارند.با این حال، برخی از گونه ها به طور طبیعی با مقادیر کمی آب میوه طعم دار می شوند و ممکن است حاوی کربوهیدرات باشند. حتما برچسب را بررسی کنید، زیرا کربوهیدرات های اضافی می توانند به سرعت اضافه شوند.