0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
10 غذای ساده، سریع و کم هزینه !

ناهار شام چی بپزیم غذای ساده غذای آسان غذای دانشجویی

لیستی از چند غذای ساده و خوشمزه برای وقت‌هایی که نمی‌خواهیم غذاهای وقت گیر و پرهزینه آماده کنیم و از طرفی به دنبال فست فود، غذای آماده و کنسرو هم نیستیم برای شما آماده کرده ایم. لیستی عالی برای خانم خانه، دوستان دانشجو و افراد تنبل!

1.    استروگانف

فقط کمی گوشت یا مرغ پخته شده نیاز است تا بتوانید استروگانف خوش مزه ای برای وعده پیش رو آماده کنید. از غذای شب گذشته هم اگر مرغ و گوشت باقی مانده باشد عالیست. مقداری پیاز تفت داده شده به علاوه مرغ یا گوشت ریش ریش شده و قارچ خورده شد‌ی حلقه ای را با سس خامه مخلوط کنید و لذت ببرید.

2.   سالاد ماکارونی

با مقداری ماکارونی، گوجه فرنگی، خیارشور، نخود فرنگی و کالباس، سالاد ماکارونی شما به سادگی آماده می شود. می توانید برای طعم بهتر هر چاشنی مناسب دیگری که علاقه دارید به آن بیفزایید. اگر رژیم دارید از سس مایونز کم کالری استفاده کنید.

3.پاستا

از باقی‌مانده غذاها، سس پاستا هم می‌توان درست کرد. گوجه، فلفل دلمه‌اي، کدو، مرغ، گوشت چرخ شده را خرد و مخلوط کنید و روی ماکارونی پخته بریزید. از سس گوجه یا سس سفید هم برای مزه‌دار کردن آن استفاده کنید.

4.  استانبولی پلو

اگر حوصله آشپزی کردن دارید، بدون مواد خاصی یه استامبولی پلو خوشمزه آماده میشه.
برنج دم شده با سسی از رب گوجه فرنگی یا گوجه خرد شده و سیب زمینی  و گوشت چرخ شده یا سویا یه وعده خوشمزه را تحویل خانواده می دهند!

5.  سالاد

مرغ پخته، پنیر پیتزا، ذرت، گوجه، خیارشور، سبزیجات پخته، نان، سیب‌زمینی یا هرچیزی که از از غذای دیشب باقی مانده یا در یخچال دارید، به علاوه کاهوی خرد شده، روغن زیتون، آبلیمو یا سرکه و کمی ذوق، یک سالاد زیبا، سالم و خوش مزه را تشکیل می دهند.

6.  کوکو سیب زمینی

اگر در منزل سیب زمینی دارید، کوکوی سیب زمینی یکی از گزینه‌های همیشگی برای تنبل هاست. کوکو سیب زمینی از آن غذاهایی است که میتوان به شکل های مختلف و خلاقانه آن را درست کرد تا همه ی اعضای خانواده از کوچک تا بزرگ را خوش حال کند. علاوه بر این کوکو سیب زمینی میتواند یک گزینه ی مناسب برای موقعیت هایی باشد که به یک غذای ساده برای بیرون رفتن و گردش نیاز دارید.

غذای ساده غذای ایرانی غذای ارزان غذای مهمانی چی بپزیم چی بخوریم ناهار شام

7.  سمبوسه

گوشت چرخ شده، تن ماهی، سوسیس، سیب‌زمینی پخته، همگی برای درست کردن مایه سمبوسه عالی اند. آنها را با کمی تره و جعفری تازه تفت دهید و لای نان بپیچید. نان‌ها را در روغن زیاد سرخ کنید، یک وعده سمبوسه عالی منتظر شماست.

8.  ساندویچ سالاد مرغ

اگر دوست دارید یک غذای ساده با مرغ تهیه کنید، ساندویچ سالاد مرغ را فراموش نکنید. در ساندویچ سالاد مرغ، گوشت سینه ی مرغ با مواد مختلفی طعم دار و پخته می شود و یک وعده غذایی سالم و مقوی را می سازد. این ساندویچ را با هر نوع نانی که مایل باشید میتوانید سرو کنید. اگر دنبال یک شام سبک هستید این ساندویچ کار شما را راه میاندازد.

9.   خوراک نان تست

اگر باگت یا نان تست از شب پیش باقی مانده، می‌توانید آنها را حلقه‌حلقه کنید و در فر یا توستر برشته کنید. سپس گوشت یا مرغ را در رب گوجه‌فرنگي تفت دهید و روی نان‌ها بریزید. البته خورش یا خوراک‌های دیگر را هم می‌توانید با این نان‌ها سرو کنید.

10.ناگت سبزیجات

یک غذای ساده حتما نباید با گوشت تهیه شود. گاهی می تواند کاملا گیاهی بوده و یک گزینه ی ایده آل باشد برای افرادی که رژیم گیاه خواری را انتخاب کرده اند. برای تهیه این ناگت انواع سبزیجات با هم پوره شده و در نهایت در روغن سرخ می شوند. طعم خوبی هم دارد و برای همه ی افراد چه پیر و چه جوان غذای دوست داشتنی ای است.

11.غذای جایزه: کتلت تن ماهی

بعد از دیدن لیست غذاهای بالا، اگر انتخاب نکرده اید، این مورد آخر را هم بررسی کنید. شاید دلتان راضی شد.

کتلت تن ماهی با کمی سیب زمینی، آرد، پنیر چدار و تخم مرغ تهیه می شود. می تواند یک غذای ساده برای ناهار باشد و یا یک انتخاب خوب برای افرادی که به هیچ وجه زیر بار ماهی خوردن نمی روند. طعم ماهی در این غذا آن قدر اذیتشان نخواهد کرد و در عین حال از خواص ماهی تن بهره‌مند می شوند.