قهوه ترک، قهوه بسیار ریز آسیاب شده ای است که با جوشاندن دم می شود. گونه های عربیکا بهترین نوع دانه قهوه در نظر گرفته می شوند، اما از روبوستا یا مخلوط این دو نیز استفاده می شود. تفاله قهوه هنگام سرو در قهوه باقی می ماند.

قهوه ترک چه ویژگی خاصی دارد؟

قهوه ترک غنی و سرشار از کافئین است و مردم در بسیاری از کشورهای جهان از نوشیدن آن لذت می برند. این نوع قهوه فیلتر نشده است، بنابراین دارای غلظت بالاتری از کافئین و سایر ترکیبات مفید است که ممکن است چندین فواید سلامتی داشته باشند.

قهوه ترک سطح کلسترول خون را متعادل می کند. اثربخشی مسکن‌ها را افزایش می‌دهد و به عبور سریع‌تر درد کمک می‌کند. قهوه تترک خالص همچنین به جلوگیری از اکثر بیماری های قلبی کمک می کند و همچنین بر روی بهبود عملکرد سیستم گوارش نیز بسیار موثر است.

از آن جایی که این نوع قهوه در دمای بسیار نزدیک به نقطه جوش برای مدت طولانی تری دم می شود و اندازه آسیاب آن بسیار خوب است، تمام طعم های موجود در دانه های قهوه از جمله روغن های معطر در حین دم کردن در آب حل می شود و این باعث می شود قهوه ترک در مقایسه با سایر قهوه ها بسیار خوش طعم و مزه باشد.

برای استفاده از پودر قهوه ترک، برای هر نفر از یک قاشق قهوه ترک کامل و یک فنجان قهوه پر از آب استفاده کنید. به سلیقه خود از شکر استفاده کنید. با اضافه کردن و مخلوط کردن قهوه، شکر و آب سرد در یک قهوه جوش شروع کنید. اجاق گاز را در دمای پایین نگه دارید تا زمانی که کف روی قهوه جوش ظاهر شود. قسمت کف دار قهوه را داخل فنجان بریزید. سپس قهوه جوش را روی اجاق برگردانید و باقی مانده قهوه را به جوش بیاورید. قهوه در حال جوش را تا انتها روی فنجان بریزید. قهوه ترک شما اکنون آماده سرو است.

شما می توانید پودر قهوه ترک خالص را از فروشگاه اینترنتی کتوباما تهیه کنید.

 

قهوه به دلیل وجود کافئین میتواند سوخت ساز بدن را بالا ببرد و در ورزش و فعالیت های سنگین انرژی بدن را افزایش بدهد؛ در نتیجه کمک زیادی به چربی سوزی میکند.

برای مصرف این محصول روش های گوناگونی وجود دارد که مرسوم ترین آن استفاده از قهوه جوش و دم کردن آن به آرامی است.